דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קרן סיוע לעסקים מעניקה הלוואות גם לרכישת עסק 

מאת    [ 30/10/2014 ]

מילים במאמר: 458   [ נצפה 1470 פעמים ]

כל יזם המעוניין לרכוש עסק פעיל יכול לפנות למסלול השקעות של קרן סיוע לעסקים ולגייס הלוואה בערבות מדינה. בעזרת כספי הקרן העסק יכול לקבל עזרה במימון הרכישה ואף עזרה במימון השקעות נוספות הנדרשות בעסק במידת הצורך.

חשוב לדעתשהקרן מגדירה מקרה של רכישה של עסק קיים אם מתבצעת העברת בעלות על כלל הפעילות, לרבות שם העסק והפעילות מול לקוחות עסקיים וספקים. במילים אחרות, כאשר היזם משלם לבעל עסק עבור מרבית הפעילות, אזי, מבחינת הקרן מדובר ברכישת עסק. נציין שרכישה של ציוד יד שנייה או לקיחת שכירות מעסק פעיל אינם נחשבים לרכישת עסק, כל עוד שם העסק ומוניטין עסק קיים לא נרכש. לדוגמה, עם יזם רוכש מסעדת פועלים ושומר על השם של המסעדה ועל כלל התפריט ובנוסף ממשיך לספק שירותי קייטרינג עבור לקוחות עסקיים זה רכישה של עסק קיים. אם לחילופין היזם רוכש את המקום וחלק מהציוד מטבח אך פותח מסעדה חדשה במקום מהתחלה בשם אחר ובתפריט אחר אז מדובר בהקמת עסק חדש.

במסלול השקעות לטובת רכישת עסק, ניתן לקבל מימון של 35% מסך שווי הסכם העברת הבעלות ומימון מלא לכל השקעה נוספת בעסק, עד לגובה הלוואה מקסימאלי של 500 אלף שקלים. לדוגמה, נניח שיזם מעוניין לרכוש מסעדת פועלים בשווי 300 אלף שקלים עבור שכירות המתחם, הציוד, התפריט, השם של המסעדה, פעילות העבודה מול ספקים וכל סעיף שקשור לפעילות העסק הקיים. במקרה כזה, הקרן יכולה להעניק ליזם סיוע במימון רכישת העסק על ידי הענקת הלוואה בגובה 105 אלף שקלים (35% מסך עלות הרכישה של העסק הקיים). עכשיו אם היזם צריך למשל עוד 100 אלף שקלים לביצוע שיפוצים קלים ורכישת ציוד מטבח נוסף הוא יכול לגייס את כל הסכום הזה מהקרן. כלומר, היזם יכול לגייס מהקרן 205 אלף שקלים הלוואה בערבות מדינה, בהתחייבות שלו להראות ששילם מכספי הון עצמי 65% מסך עלות רכישת העסק.

חשוב לדעת:

1. בזמן תהליך הבחינה של הקרן לגבי אישרו ההלוואה על היזם להראות הסכם רכישת עסק חתום על ידו ועל ידי בעלי העסק הנרכש. בלי הסכם חתום הקרן לא יכולה לקבוע את סכום ההלוואה, שמחושב לפי 35% מסכום הרכישה הכולל, ולכן ההלוואה לא תאושר בקרן.

2. על היזם להראות נתונים פיננסיים של העסק הנרכש. לרבות דוחות כספיים, דוחות מע"מ, דוחות ביטוח לאומי. זאת מכיוון שהקרן תהיה מעוניינת לוודא שישנו בסיס לרכישת העסק ולבצע הערכה על יכולת החזר של היזם לקרן לאחר רכישת הפעילות.

3. היזם חייב להציג הון עצמי של 65% מסך עלות הרכישה ו-20% השתתפות בהון עצמי על סכום היתרה המבוקשת מהקרן לטובת השקעה נוספת בעסק.

4. על היזם לעמוד בכלל תנאי הסף הנדרשים להגשה לקרן סיוע לעסקים.

 

הלוואות בערבות מדינה לרכישת עסק יכולות לסייע בצורה יעילה מאוד ברכישת עסק. עזרה במימון הנדרש בתנאים נוחים יכול למנוע מהחזרי ההלוואה להעיק על תזרים המזומנים בחודשי הפעילות תחת ההנהלה החדשה.

ערן רגב - כלכלן ראשי מוסמך במימון (MBA)
מנועי צמיחה פתרונות מימון ופיתוח עסקי
www.government-loans.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב